dinsdag 18 juni 2013

Rabarbertaart


Het is eindelijk zomer in Lyon. Al een paar dagen stijgt het kwik verder dan 30 graden en zoekt iedereen zwetend zijn route van schaduw naar schaduw. Gelukkig laten de Lyonese winden ons niet in de steek. De Mistral zoeft langs de Rhône en menig meisje wordt geplaagd met een opwaaiend rokje. Wat doe ik zo al? Niet veel. Af en toe pak ik de fiets en zoef ik langs de rivier, met de wind mee, tegen de wind in. Af en toe zit ik in een parkje in de schaduw met mijn boek. Af en toe leef ik me uit in de keuken. Geïnspireerd door het Italiaanse voedsel kocht ik dit weekend zakken vol met groenten en fruit om eens fijn simpel te gaan koken. Kiptajine met courgette, geroosterde worteltjes en radijsjes, een lekkere salade en... een rabarbertaart. Het is zomer!

ps. Nog een taart te gaan voor mijn huisgenoot! :)


Recept

  • 1 kant-en-klare taartbodem (zeer lui, maar zeer lekker)
  • 300 verse rabarber
  • 2 appels
  • 150 g poedersuiker
  • 1 eetlepel bloem
  • een snufje gemalen kaneel
  • 2 eieren, losgeklopt
Verwarm de oven voor op 190 C. Bedek een taartvorm met een taartbodem. Schil de rabarber en appels, snijd ze in stukjes en verdeel dit gelijkmatig over de taartbodem. Meng suiker, meel en kaneel in een middelgrote kom, en roer er dan de eieren doorheen. Giet het mengsel over de rabarber. Bak de taart 40 tot 45 minuten tot de vulling gestold is.

1 opmerking:

mama zei

Lijkt me heerlijk!