donderdag 7 juli 2011

De groetjes

Gisteren zat ik zoals het een student met vakantie betaamd met een vriendin heerlijk in de zon op een terrasje. Relaxt, ontspannen, niks aan het doen. Jawel ik kan het! Naast ons zaten een man en vrouw, een wat ouder echtpaar waarschijnlijk, en als snel begon de man tegen ons aan te babbelen. Over muziek, over films, over alles wat we echt moesten zien, horen, doen. Vervolgens begon hij over zichzelf. Een beetje poëet, een kunstenaar, schrijver en ook wel muzikant, was hij. En mocht hij ons wat vragen? Zouden wij op een blaadje de groetjes aan hem willen doen. Hij verzamelde namelijk 'de groetjes' van mensen. Allemaal plakte hij ze in schriftjes. Wie had hij al? "Femke Halsema, Adriaan van Dis, Ronald Giphart, maar ook meisjes zoals jullie. Die ik dan niet ken, maar waar ik wel de groetjes van heb. En af en toe bekijk ik het dan en dan glimlach ik over al die groetjes van mensen die ik maar een keer heb gezien." Natuurlijk schreven wij braaf de groetjes aan hem. Wie wil er nu niet mee doen aan zo'n communicatieketting? De groetjes doen aan mensen is leuk. Op vakantie schrijf ik altijd ansichtkaarten vol met de groetjes en meer. Een boodschap met pen en papier, met aandacht geschreven, dat is toch net weer wat anders!

De groetjes van mij aan jou!

3 opmerkingen:

Lidi zei

Ik wacht met spanning op je groetjes vanaf je vakantiebestemming!

mama zei

Leuk stukje, word ik vrolijk van!

me zei

De groetjes terug!
Liefs, Jeanine