maandag 1 april 2013

Madeleines


Lang heb ik ernaar gezocht: een madeleine-vorm. Ik zag ze wel in kookwinkels liggen, maar mijn doel was een tweedehandsvorm. Lekker authentiek. Twee weken geleden slaagde ik eindelijk bij een bezoekje aan de Bric à Brac. Ik heb het inmiddels uitgeprobeerd en niets is simpeler. Jummie, madeleines.


Recept

20 madeleines

3 eieren
130 g suiker
175 g bloem
bakpoeder
schil van een citroen
120 g boter

Meng de eieren met de suiker, mix het gedurende 5 minuten. Voeg de bloem beetje bij beetje toe. Smelt de boter en rasp de schil van de citroen. Voeg deze toe aan het beslag. Meng het beslag goed en zet het minimaal een uur in de koelkast. Verwarm de oven voor op 200 graden. Doe een lepel in elk vormpje zodat deze driekwart gevuld is. Bak de madeleines in 10-15 minuten gaar.

3 opmerkingen:

mama en Jan zei

Wij vonden ze heerlijk!

Lidi zei

en nou maar Proust lezen!

Emilie zei

Hallo Liselotte!

Via onze website http://www.volrecepten.nl kunnen onze bezoekers grasduinen in meer dan 41.000 recepten vermeld in blogs en websites. Bovendien hebben we voor onze bloggers een lijst met Topblogs samengesteld, waar u andere bloggers kunt vinden én uw eigen blog kunt toevoegen: http://www.volrecepten.nl/topblogs-met-recepten. Wij indexeren uw recepten zodat onze bezoekers ze via onze zoekmachine kunnen vinden. Bovendien is Volrecepten.nl volledig gratis!

Breng ons een bezoek!
Emilie
Volrecepten.nl