zondag 20 februari 2011

Vivez la langue

Talen: sommige mensen gruwen bij de gedachte, sommige gaan ervan lachen. Ik behoor tot de laatste categorie. Talen zijn prachtig. Zo graag zou ik heel veel talen spreken en zo met de wereld kunnen communiceren. Dat is echter lastig en ik heb me dus ook beperkt tot Nederlands, Engels, een beetje Duits en heel veel Frans! Verliefd ben ik op dat laatste land, op de steden, op la campagne en op de taal!

Schijnbaar ben ik niet de enige en EF is bovendien een campagne gestart op talen aan de man te brengen en nog meer liefhebbers te creëren. Hoe doe je dat dan? Met een filmpje vol sfeervolle beelden, een deuntje en woorden die langskomen. Niklas Johansson maakte voor hun campagne Live the language vier filmpjes: London, Barcelona, Bejing en Parijs. Mijn hart gaat uit naar de laatste: de verbeelding van de dromen in mij.