vrijdag 16 september 2011

Gelderse pracht

Het stond al een tijdje op mijn programma: een bezoekje aan Arnhem. De stad waar de Rijn doorheen stroomt, waar de Artez Nederlands kunsttalent opleidt, waar Sonsbeek voor groen zorgt.. Ik kwam in eerste instantie voor het MMKA, Museum voor Moderne Kunst, en dat beviel. Een recensie van Spijkers&Spijkers komt morgen. Arnhem zelf was echter ook aangename verassing. Ondanks de lelijke nieuwbouw, zijn er genoeg mooie huisjes te vinden. En wanneer je de grote winkelstraten iets ontwijkt, kom je op kleine straatjes vol lieve winkeltjes en leuke koffietentjes. Veel bio, veel eco, veel hips. Ook de inwoners spraken me wel aan. Naast de vele Gelderse tantes is er ook veel jongs op straat. Kunststudenten kleuren het straatbeeld en ja, die zijn nu eenmaal het bekijken waard!









2 opmerkingen:

mama zei

Mooie foto's en die muurschilderingen zijn ook leuk!

Tante L. zei

Er ligt 'n stukje familiegeschiedenis in Arnhem, we hebben er gewoond van mijn 6e tot mijn 12de; veel rondgezworven daar...