vrijdag 8 mei 2009

Het regent



foto van Karin Daan: snogmog.blogspot.com

Het regent..

.. zonnestralen? Nee dit wordt geen Acda en de Munnik recensie.
.. pijpenstelen? Nee ook geen beklag over het Nederlandse weer, dat doet me op dit moment namelijk niet veel aangezien ik toch alleen maar opgesloten in mijn zolderkamertje aan het leren ben voor het eindexamen (nog 10 dagen..)

Wat regent het dan? Iepenbloesem natuurlijk!

Heel Amsterdam begint gevuld te raken met die kleine ronde blaadjes. Overal waar ik fiets, zie ik bergen vol. En als ik verveeld uit mijn zolderraampje kijk, vliegen de bloesempjes langs. Het is eigenlijk geen echte bloesem, want het zijn bruinachtige blaadjes en ze geuren absoluut niet. Bovendien vind ik het altijd herfstig, want het heeft veel meer weg van de blaadjes die vallen in het najaar. Iepenregen geeft echter een fijn gevoel; namelijk dat het bijna zomer is. Het bloesemen is afgelopen en weldra begint het parkhangen, zee en ijsjes-eetseizoen. Nog even een paar weken knallen en dan welverdiend genieten. Love it.

2 opmerkingen:

Lidi Kleijn zei

Het is een foto die Kaatje Daan heeft gemaakt, niet ik.

Liselotte Roodbol zei

Gecorrigeerd.