maandag 25 mei 2009

Westerpark


Ik heb een nieuwe passie ontdekt gedurende mijn examenperiode: de boeken dichtslaan, mijn sleutels pakken en naar buiten gaan, gewapend met mijn geliefde Pentax Optio E60 (neej ik krijg geen geld voor het noemen van de camera, helaas..) Of ik trek lopend mijn eigen buurtje in, Oud West met het WG-Terrein, de Jordaan of het patserige maar toch aanlokkelijke Oud Zuid, of ik pak de fiets en rij richting het IJ, over de grachtengordel of richting Westerpark.

Vandaag belandde ik in dat laatste en dat was een hele ontdekking. Zo anders dan het Vondelpark is het Westerpark. Heel afwisselend met open vlaktes, fijne hang cafés, waterstroompjes, weilanden en romantische slingerpaadjes à la English gardens. De sfeer is hip en relaxt, maar ook toegankelijk. Jong, jonger en jongst, zoals kleine kindjes in hun onderbroek in het water, voetbalklasjes en veel studenten. En oud, ouder(s), oudst, met hardlopende 50-plussers en genietende pensionado's. Op een warme dag is het druk, maar niet vol, want er is ruimte zat.













1 opmerking:

mam zei

Die woeste groene vlaktes zijn mooi! Lijkt wel bos i.p.v. park.