maandag 8 februari 2010

Ich bin ein...






Ich bin ein Hamburger!! Nee ik niet, maar ik heb ze wel ontmoet; in Hamburg, de tweede stad van Duitsland. Ik had vrij veel vooroordelen over Hamburg, ik dacht dat het klein, saai en koud. Maar op het laatste na zat ik helemaal fout. Het was steenkoud en wit, maar er was ontzettend veel te doen en te ontdekken. Hamburg is een echte havenstad. Zo hebben we een rondvaart gemaakt en zijn we door de tunnen gelopen om vanaf de overkant de levendigheid van deze stad te aanschouwen. Kerken heb ik gezien, de grote Kunsthalle, de Reeperbahn, St Pauli en Carloninenviertel. Die laatste twee wijken worden gekenmerkt door graffiti, underground en heerlijke cafetjes. Tweedehandswinkeltjes worden afgewisseld door leuke barretjes waar je vrij goedkoop grote pullen bier of lekkere warme koffies kan nuttigen. 's Avonds moet je de geluiden gewoon volgen en kom je bij vreemde feestjes in kraakpanden met elektro of in hippe barretjes met graffiti waar de Duitse bevolking tot in de vroege uurtjes door feesten om vervolgens hun avond af te sluiten op de alom bekende Fischmarkt. Hamburg: hip, levendig en anders!

4 opmerkingen:

mama zei

Dus een groot succes!Het heeft zo te horen wel wat weg van Berlijn, maar rauwer.

Lidi zei

Ja, ik vond Hamburg ook te gek toen ik daar was in de 80er jaren! Bruisend en warm (was er in de zomers).

w.illemijn zei

het lijkt echt op berlijn! :D

een fan zei

Prima foto's Lot. Wat ziet dat tunneltje er spannend uit. Waarom moeten die mensen op de stoep lopen? Zou er zomaar opeens een auto door heen kunnen komen?