zondag 12 december 2010

Pasta y pompoen

"Ja daar maken we jou altijd blij mee", zegt een vriend als ik na een dag studeren en verkleumd na een lange reis, de keuken binnen kom. Het aanrecht staat vol met afwas en twee huisgenoten zijn net bezig met de kerstboom. Wat bedoelt hij? Dan valt mijn oog opeens op een oranje gevalletje, verstopt in een boodschappentas, onder champignons, feta en een kilo uien. Een pompoen ja, daar maak je me altijd blij mee. In de vorm van soep, puree, uit de oven of als taart, nog nooit had ik het echter met pasta gegeten en dus was ik verbaasd toen ik opeens een vol bord penne met oranjedrap voorgeschoteld kreeg. Beetje verkruimelde feta erop, lepel erin, mond open: mmmmm, heerlijk!

Recept

- 1 kleine pompoen
- 500 g champignons
- 3 uien
- 1 bouillonblokje
- italiaanse kruiden
- 200 g feta
- pasta

Slacht de pompoen en snijd hem in kleine stukjes. Snipper vervolgens de uien en snijd de champignons in plakjes. Fruit het allemaal tezamen in een braadpan totdat de uien glazig zijn. Voeg dan water toe totdat het geheel net niet onder water staat, strooi er een flinke scheut italiaanse kruiden overheen en voeg het bouillonblokje toe. Deksel erop en laat het een half uurtje sudderen. Kook intussen de pasta beetgaar en verkruimel de feta in een bakje. Pasta opscheppen, saus erover en garneren met feta; wedden dat het een succes is?!

2 opmerkingen:

mama zei

Nou het klinkt heerlijk!

Lidi zei

Oh, was ik maar je huisgenootje....