dinsdag 18 oktober 2011

Somebody that I used to know

Al weken word ik opgevrolijkt door de nieuwe hit van Gotye, een Belgisch-Australisch eenmansbandje. De stem sleurt me mee in diepe overpeinzingen en van het fijne ritme begin ik langzaam te dansen achter mijn laptopje. Pas vandaag besloot ik echter de clip eens op te zoeken. Ik had al gehoord over het rare bodypainting dat hierin voorkomt, maar ik had nog niet overwogen het eens te bekijken. Vandaag wel.

Het is een bevreemdende clip: een beetje treurig, melancholisch, gekweld, een soort hartenkreet. We kijken naar de lippen die de tekst uitspuwen, we kijken naar het lichaam dat verbonden wordt door middel van schildering. Fascinerend en bevreemdend. Vandaag, in dit 100e berichtje van 2011, wil ik graag dit nummer met jullie delen. Enjoy!!


1 opmerking:

Rachel zei

Tof! Bedankt voor het delen!
En gefeliciteerd met je 100e blogpost an dit jaar! ;-)