dinsdag 3 mei 2011

Schorlemädchen

Morgen is het 4 mei, ofwel Dodenherdenking. De mooie spreuk van "Op 4 mei herdenken we de doden, op 5 mei vieren we de vrijheid" heb ik mijn leven lang echter niet gevolgd. Op 4 mei was er namelijk ook altijd feest voor mij, vanwege de verjaardag van mijn papa. Meestal zaten we dan in Frankrijk, op de berg, ik kan me de twee minuten stilte tot vorig jaar dan ook niet herinneren. Erg? Nee herdenken kan ook zonder een vastgelegde stilte. Om nu ter plekke stil te staan bij het leven dus geen sombere foto's, maar liefelijke plaatjes van een Duits meisje dat in Sydney woont. Met Pasen was ze weer even hier en schoot ze fijne lenteplaatjes. Niet herdenken, maar vieren! Omdat het leven zo mooi is!

Meer? Schorlemädchen


1 opmerking:

Oude tante :-) zei

Ik herdenk wel elk jaar; vlag halfstok, naar het monument, 2 minuten stilte...herdenken en vrijheid vieren horen voor mij bij elkaar.